Dagens mys - handarbete

Ibland är det skönt att sätta sig ner och ta det lugnt men man kanske samtidigt känner att man vill vara lite produktiv. Vad passar bättre då än någon form av handarbete? Det finns ju så mycket olika sorters och du hittar säkert något du tycker om, om du inte redan vet vill säga. Kanske fanns det något du gillade att göra extra mycket på slöjden i skolan eller du kanske skulle vilja pröva på något helt nytt. Virka, sticka, brodera, sy, fläta armband, m.m. Vilket du än föredrar så skänker det dig en stunds avkoppling samtidigt som du känner att du får något gjort.

Just nu håller jag på att virka en stor mysig sjal, flätar armband för fulla muggar och broderar på flera stycken olika dukar. Försöker lära mig att sticka raggsockor också, det blir nog till att fråga farmor. Man ska kunna arbeta med precis vilket man känner för :)


Sjalen

Kommentarer
Skrivet av: Bettan

Håller med dig om att det är superbra avkoppling. Själv så pysslar jag med lite allt möjligt. Broderar, syr, stickar, bakar, plus en massa annat!Raggsockor kan nog vara lite knivig. Jag stickade små tossor till min systerdotter och det var lite knepigt i själva "svängen". Lycka till!

2008-12-08 Kl. 04:00:00
Blogg: http://bettan82.blogspot.com

Din kommentar gör mig glad, kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser den)

Din blogg: (om du har en)

Vad säger du?

RSS 2.0