En dag med julgodistillverkning

Att sitta ner och bläddra igenom mängder av härliga recept på julgodis får i alla fall mig att vilja baka hundratals kolor, tryfflar och andra godbitar. Idag har det kokats lagom sega kolor, utsökta pepparkakstryfflar och misslyckade mintkyssar. Eller misslyckade och misslyckade, det smakade precis som de ska göra, dock stelnade smeten innan jag hann klicka ut den. Resultatet blev små mintkulor som jag portionerade ut i ischokladformar och sedan hällde smält choklad över, riktigt gott blev det. Fick ju ge dem ett nytt namn också, tyckte mintsprätt passade bra.


Snart blir det tillverkning av marsipanfigurer medan mamma klär granen.

Kommentarer

Din kommentar gör mig glad, kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser den)

Din blogg: (om du har en)

Vad säger du?

RSS 2.0