10 djupa andetag

A n d a s  d u ?  Ja, det klart du gör men jag menar andas du på riktigt? Lungvolymen hos en kvinna ligger normalt på cirka 4,2 liter och hos män på runt 6,0. Tänk vad mycket luft du egentligen kan fylla dina lungor med om du bara vill!

Lägg dig på rygg, blunda och slappna av. Låt ingen eller inget få störa dig under den här stunden (världen överlever utan att kunna kontakta dig under fem minuter - jag lovar). Känn hur din andning blir allt lugnare och ta sedan långsamt ett riktigt djupt andetag. Fyll lungorna och magen med luft och håll den kvar en liten stund. Andas sedan ut lika långsamt som du andades in. Håll kvar utandningen och andas sedan långsamt in på nytt. 10 djupa andetag och efteråt känner du dig lugn och avslappnad.


Kommentarer

Din kommentar gör mig glad, kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser den)

Din blogg: (om du har en)

Vad säger du?

RSS 2.0