Problem med långa naglar?

Är du tjej och har problem med att fila ner långa naglar? Mina naglar växer väldigt fort och det kan bli både jobbigt att fila ner dom mycket samt att det är svårt att få till en bra form på dem när man måste fila så mycket.

Mitt tips är då att du sätter dig med nagelsax, fil(ar) och en blyertspenna. Blyerts är smartast och om du inte redan har gjort det, förstår du snart varför. Rita på naglarna hur du vill att de ska vara formade (blyerts är alltså smartast eftersom det är lätt att bara gnugga bort ifall det blev fel). För att slippa fila allt för mycket så klipper du sedan till längden och filar sedan endast formen på nageln.

Varför? Det går snabbare än att endast fila alla naglar.

Resultat: Jämna, fint formade naglar. Och  v e m  v i l l  i n t e  h a  d e t ?


Mina rosa naglar med rosor

Kommentarer

Din kommentar gör mig glad, kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser den)

Din blogg: (om du har en)

Vad säger du?

RSS 2.0