Regelbundenhet

Att ta hand om dig själv och din kropp regelbundet är en förutsättning för att må bra, det gäller alla. Om du inte redan gör det kan det kanske kännas lite krångligt att få in den regelbundenheten och därför är mitt tips att göra en dag i veckan till en ta-hand-om-dig-själv-dag. Självklart ägnar du ju inte hela dagen åt att ta hand om dig (även om du gärna kan göra det), utan bara en stund. Scrubba kroppen när du tar en ordentlig dusch, smörj in dig med lotion, lägg ansiktsmask, gör saker som får dig att må bra helt enkelt.

När jag bestämde mig för att regelbundet börja ta hand om min kropp valde jag söndagar som min ta-hand-om-mig-själv-dag. Det kändes som en bra dag eftersom man då rensade bort hela veckans smuts och började den nya veckan med att känna sig riktigt fräsch. När jag fått in regelbundenheten bestämde jag mig för att göra en till dag till ta-hand-om-mig-själv-dag, så nu pysslar jag om mig själv ordentligt var tredje eller var fjärde dag.

Ta hand om dig, det är du värd.

Kommentarer

Din kommentar gör mig glad, kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser den)

Din blogg: (om du har en)

Vad säger du?

RSS 2.0