Vårdande hårinpackning

Ibland känns håret verkligen uttorkat och helt utan glans. Man drar en djup suck och blir på lite sämre humör av dessa bad-hair-days. Jag brukade alltid gnälla på mitt hår och hur risigt det såg ut så jag tänkte att jag skulle prova det där med hårinpackning - det visade sig fungera riktigt bra. Håret fick glans och började kännas mer levande, en underbar känsla!

Jag gillar den vårdande hårinpackningen från Phytum Active som Yves Rocher säljer. Den behöver bara sitta i under tre minuter för att hinna verka, men jag brukar ha kvar den en liten stund till (eftersom jag passar på att lägga ansiktsmask samtidigt) och det går bra det med.


Vårdande hårinpackning från Yves Rocher.


Hur? Tvätta håret, torka det lite med en handduk. Ta inpackning med händerna och fördela den jämnt i hela håret. Vill du så kan du linda in håret med plastfolie och sedan vira en handduk runt för att få värme som gör att inpackningen kan verka djupare. Låt sitta i en stund, skölj sedan ur.

Resultat: Ett hår fyllt med glans och nytt liv!



Håret får nytt liv och blir fyllt av glans efter en inpackning.

Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Åh, det måste jag testa! Ska ju beställa fråv YR nu framöver så kanske ska passa på att beställla den där hårinpackningen :)

2008-10-19 Kl. 17:47:55
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Din kommentar gör mig glad, kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser den)

Din blogg: (om du har en)

Vad säger du?

RSS 2.0