Dagens mys - att glädjas över småsaker

Ibland känns det som att allt går emot en. Du kanske blir sjuk och måste ställa in något du verkligen ville göra, missar en buss och tvingas vänta på nästa eller känner dig sämst för att du inte får MVG på varenda uppgift i skolan. Det är lätt hänt att man dras ner i ett stort svart hål av onda tankar och känslor av otillräcklighet. Jag kan lova dig att letar du efter denna skit så kommer du att hitta den och må därefter. Därför är det så viktigt att, i stället för att gräva ner sig i, försöka se förbi det dåliga och hitta de där små sakerna att glädja sig över och hålla fast vid.

Det finns så mycket att glädjas över; solsken, en stund för dig själv, ett gulligt meddelande, en kopp te, fem minuters längre lunch. En sak som gjort mig glad idag var att få komma tillbaka till jobbet efter jul och nyår - jag älskar mitt jobb. Sak nummer två som gjorde mig glad var att endast behöva jobba en av dagens två timmar, jag är ju fortfarande sjuk.

Vad har varit din dags glädjeämne?

Kommentarer

Din kommentar gör mig glad, kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser den)

Din blogg: (om du har en)

Vad säger du?

RSS 2.0