Favorit i repris

Massage behöver inte alls vara dyrt. Du behöver inte gå till en utbildad massör (även om det kan vara värt att göra det med jämna mellanrum) eller åka på sparesa för att få dig en härlig stunds massage. Och faktum är att massagen inte ens behöver vara komplicerad utan det kan räcka med att mjukt strykas över ryggen för att få avslappning. Turas om att massera varandra, du och din kompis eller varför inte du och din partner?

När jag masserar föredrar jag att den jag ska massera lägger sig ner på mage i exempelvis sängen och sedan sätter jag mig gränsle över personen, rumpan är en bra plats att sitta på. Börja med att stryka personen mjukt över hela ryggen för att få musklerna att slappna av lite. Ta sedan axlarna (försök att använda tummarna så lite som möjligt eftersom att dessa lätt blir ansträngda och trötta) och arbeta dig ner över ryggen. Var försiktig med att massera ryggraden för hårt. Massera nacken mjukt och försiktigt och fortsätt ut på armarna och gärna på fingrarna. Improvisera - det är så nya, sköna sätt att massera på kommer fram!

Kommentarer

Din kommentar gör mig glad, kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser den)

Din blogg: (om du har en)

Vad säger du?

RSS 2.0