Tips fem för en piggare vinter

Rensa ut hemma

Detta kanske känns som något du skulle bli tröttare av men effekten av att rensa ut hemma blir att massor av energi frigörs. Gå igenom varenda skrymsle och vrå, stora som små utrymmen (små skrivbordslådor såväl som garderoben och källaren) och gör dig av med alla saker som är överflödiga. Överflödiga saker är trasiga saker, saker du inte använder och saker du inte tycker om. Lämna också tillbaka saker du har lånat av andra. Städa ur och låt sedan var sak få sin plats. När du vet var du har alla dina saker slipper du ju också lägga ner energi på att leta efter dem.

Nu till jul passar det dessutom väldigt bra att börja med en sådan här utrensning eftersom det ska städas och julstökas. Har du ändå svårt att hitta motivationen så läs boken jag skrev om i det här inlägget. Jag rekommenderar den varmt.

Kommentarer

Din kommentar gör mig glad, kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser den)

Din blogg: (om du har en)

Vad säger du?

RSS 2.0